Wiosenny poradnik


Hejka:) Trochę mnie tu nie było, ale to z powodu natłoku obowiązków, który mnie otacza. Mamy w końcu upragnioną wiosnę wszystko powoli budzi się z zimowego letargu, już niedługo czas wakacyjnego odpoczynku, na który wszyscy z utęsknieniem czekają . Mimo, że za oknami wciąż można wyczuć jeszcze więcej zimowego chłodu niż wiosennego ciepła, to jednak rozpoczynając nową porę roku warto pamiętać o kilku ważnych rzeczach tak więc dzisiaj przychodzę do was z mini poradnikiem o czym warto pamiętać wiosną.

1)Zadbaj o włosy
Zima jest prawdziwym sprawdzianem dla naszych kosmyków, często zdarza się przycinać je zamkiem od kurtki, a także niszczyć przez noszenie zimowych czapek, był to prawdziwy sprawdzian dla naszych włosów. Dlatego warto podciąć je kilka centymetrów i odżywić np: przez nałożenie ulubionego olejku czy maski. W Hebe trwa promocja do -40% na kosmetyki do włosów.



2)Wyjdź na słońce🌞🌴
Może na razie pogoda jeszcze nam nie dopisuje, ale jak tylko pojawi się słońce warto przejść się na spacer i zażywać,, słonecznych kąpieli ''. Gwarantuję, że od razu poprawi nam się nastrój i nastroimy się do działania. Ponadto słońce pobudza produkcję witaminy D 3, która jest bardzo ważna  do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

3),,Zdejmij maskę''
Wiosną warto zamienić nasze ciężkie podkłady do twarzy na coś znacznie lżejszego np: kremy BB, czy też sam korektor. Unikniesz w ten sposób rozpływania się podkładu w cieplejsze dni.

4)Krem z filtrem
Ochrona naszej twarzy przed słońcem jest bardzo ważna nawet jeśli jego promieniowanie jest niewielkie, to może uchronić cię przed pojawieniem się na twojej twarzy przedwczesnych zmarszczek. Dużo kosmetyków ma również filtry przeciw słoneczne.\

5) Okulary przeciw słoneczne
Mają chyba więcej zwolenników niż przeciwników, ja zdecydowanie należę do tych pierwszych i nie lubię patrzeć na rażące słońce dlatego  nie wyobrażam sobie bez nich ciepłych, wiosennych dni. Warto jednak pamiętać, że większość tańszych modele nie chroni naszego wzroku przed słońcem,  dlatego warto kupować je w salonie optycznym.

6) Rusz się z kanapy
Wiosna jest idealną porą roku, aby zacząć uprawiać nowy sport, czy też złapać formę przed wakacjami. Dlatego warto zacząć ćwiczyć już od dziś i nie szukać sobie ciągłych wymówek.

Mam nadzieję, że post się wam spodobał. Koniecznie dajcie znać w komentarzach, co według was jest niezbędne wiosną. Przesyłam wam  wirtualne buziaki i uściski, do zobaczenia w kolejnym
poście. 😄
↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑

Bieganie początki, fakty i mity

Hejka:) W dzisiejszym poście chciałabym wam opowiedzieć o swojej pasji, którą jest bieganie.


 Jak się to wszystko u mnie zaczęło?


Zaczęłam biegać w 5kl szkoły podstawowej i z mniejszymi lub większymi  przerwami trwa to do dzisiaj. A zaczęło się wręcz banalnie, bo przez zachętę mojego przyjaciela i wytypowanie mnie do szkolnych zawodów w biegach długo dystansowych, więc musiałam dużo ćwiczyć przed startem. Pamiętam, że naszej drużynie( była to sztafeta)nie poszło za dobrze bo zajęliśmy dopiero 5 miejsce, ale pasja pozostała i trwa do teraz.

Czy każdy może zacząć  biegać?


Niestety nie jest kilka bezwzględnych przeciwwskazań:
-Zwężenie ujścia aortalnego
-Nadwaga powyżej 60%
-Niewydolność układu oddechowego
-Niewyrównana cukrzyca
-Zaburzenia rytmu serca wywoływane wysiłkiem fizycznym
-Kardiomiopatia \
-Znaczny przyrost mięśnia sercowego
-Różnego rodzaju stany zapalne
-Tętniak naczyń krwionośnych

O czym warto pamiętać ?


>Zanim zaczniesz biegać musisz pamiętać o zrobieniu porządnej rozgrzewki,żeby nie nabawić się kontuzji.
>Wyznacz sobie cel:
-gdy nie wyznaczysz sobie jasnego celu do pokonania, bieganie szybko może ci się znudzić  i nie przebiegniesz dużo. Dlatego przed rozpoczęciem treningu wyznaczyć sobie trasę.
>Dobra muzyka, dzięki niej bieganie będzie przyjemniejsze a ty szybko się nie zniechęcisz.
>Nie ubieraj się zbyt grubo, staraj się dobrać  odzież do warunków pogodowych.
> Pamiętaj o wodzie.

Korzyści płynące z biegania


-Wzmocnienie układu immunologicznego
-Zmniejszone ryzyko zawalu i otyłości
-Przyśpieszenie metabolizmu
-Świetne samopoczucie
-Zwiększenie gęstości kości
-Wyrobienie sobie systematyczności

Czego potrzebujesz do biegania?


Aby zacząć trening potrzebę są tylko wygodne buty. Najlepsze są te przeznaczone specjalnie do biegania, przed zakupem butów warto się też upewnić w jaki sposób układasz stopy podczas biegu. Ze względu na to wyróżniamy:
  • Pronacje
  • Supinacje
  • stopę neutralną  

Moje buty: Nike revolution 3( nie są zbyt profesjonalne, ale wygodne i mają dobrą amortyzację)

 Fakty i mity

Fakty:

-Najlepiej biegać rano
-Bieganie likwiduje cellulit (oczywiście pod warunkiem, że do wysiłku będziesz stosować również zdrową dietę)
-Bieganie poprawia samopoczucie.

Mity

-Bieganie jest tylko dla facetów
-Bieganie niszczy kolana, jest tu trochę racji,ale jeśli nie będziemy zbyt dużo biegać po asfalcie i zakładać totalnie nie odpowiednich butów to bieganie nie przyniesie nam negatywnych skutków.
-Długie dystanse nie są zdrowe dla człowieka( są zdrowe jeśli powoli zwiększamy dystanse, porywając się od razu na przebiegnięcie 15km ryzykujemy kontuzję )
-Każdy rodzaj biegania odchudza : niestety nie, jeśli chcesz spalić troszkę tłuszczyku ważna jest intensywność biegania, najlepiej biegać długie dystanse( trwające powyżej 30min) niż te krótsze, ponieważ one nie pomogą ci spalić tkanki tłuszczowej. Jeśli biegasz po to aby zredukować masę ciała musisz pamiętać, że żeby zredukować masę ciała niezbędny jest tlen, a zatem intensywność biegu nie może być zbyt duża i odwrotnie.
-Bieganie na bieżni to to samo co w terenie: Otóż to kolejny mit, ponieważ biegając w terenie bardziej się męczymy i intensywność biegu jest większa, często także mamy do pokonania różnego rodzaju nierówności, czy inne przeszkody, co znacznie zwiększa intensywność wysiłku.


Mam nadzieję,że post się wam spodobał i chociaż trochę rozjaśniłam wam temat biegania. Koniecznie dajcie znać w komentarzach jakie są wasze pasje i czy lubicie biegać.

Aby zapewnić sobie komfort treningu, potrzebujesz jedynie wygodnych butów przeznaczonych

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/bieganie/bieganie-jakie-sa-z-niego-korzysci-i-jak-zaczac-biegac_36282.html
Aby zapewnić sobie komfort treningu, potrzebujesz jedynie wygodnych butów przeznaczonych

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/bieganie/bieganie-jakie-sa-z-niego-korzysci-i-jak-zaczac-biegac_36282.html
Uwaga:Grafika wykorzystana prze zemnie w tym  poście, nie jest moją własnością i nie wykorzystuję jej w celach majątkowych, wszystkie zdjęcia zostały znalezione na https://www.google.pl/

11 Sposobów na poprawę humoru,

Hejka z racji, że ferie już dawno za nami a do najbliższego wolnego zostało jeszcze  trochę czasu, a teraz mamy wiele nauki i obowiązków co wiąże się niekiedy  z zepsuciem naszego nastroju. Dlatego dzisiaj postanowiłam przekazać wam kilka moich sposobów na poprawę humoru.

1)Weź gorąca kąpiel z dużą ilością piany.

Taka przyjemność pozwoli ci się rozluźnić i zrelaksować. Warto wrzucić do wody pieniącą się kulę,dodać odrobinę ulubionego olejku lub wlać trochę płynu do kąpieli. Możesz też zgasić światło i zapalić ulubione świece.

2)Wyśpij się

Często przez to, że brakuje nam snu dopadają nas różne złe myśli. Warto wtedy położyć się na chwilę i odpocząć od zmartwień i trudów. Możesz także spróbować kłaść się wcześniej spać  dzięki czemu rano będziesz bardziej wypoczęty i szczęśliwszy.

3) Pobaw się ze swoim zwierzakiem.

Zwierzęta często pomagają człowiekowi w rozładowaniu  złej energii. Warto poświęcić chwilę na zabawę ze swoim pupilem lub na zwyczajne głaskanie. Może to nie wyleczy wszystkich twoich zmartwień, ale chociaż na chwilę poprawi twój humor.

4) Zjedz coś dobrego

Nie muszą być to słodycze,które poprawiają humor tylko na chwilę i mają dużo cukru. Możesz sam(a) coś ugotować, wykazać się inwencją twórczą  lub po prostu zamówić coś dobrego

5)Uprawiaj sport

Moim zdaniem nie ma nic lepszego na poprawę humoru niż sport. Daje on tyle satysfakcji i pozytywnej energii, że aż trudno to sobie wyobrazić. Ja osobiście kocham bieganie, ale jak wiadomo jest tyle dyscyplin,że każdy znajdzie coś co sprawi mu frajdę.

6) Obejrzyj  ciekawy film

Warto, żeby był on pozytywny i śmieszny. Na doła najlepsze są komedie, pozwalają one oderwać się od problemów i wejść do świata bohaterów z ekranów w którym wszystko  wydaje się śmieszne i niewiarygodne.

7) wyjdź na słońce

Wiosna zbliża się do nas wielkimi krokami, dlatego warto pospacerować w słońcu i zaczerpnąć świeżego powietrza. Często nasze obniżone samopoczucie wynika z deszczu i brzydkiej pogody. Dzięki takiej słonecznej kuracji nie tylko poprawimy sobie nastrój, ale także zwiększymy ilość witaminy D w naszych organizmach .

8)Tańcz i śpiewaj

Myślisz, że nie umiesz tańczyć ani śpiewać, w ogóle się tym nie przejmuj ja też tego  nie potrafię a mimo to puszczam muzykę na cały regulator i wygłupiam się sama ze sobą lub z moim lustrzanym odbiciem.😃

 9) Zrób listę  swoich marzeń

Na pewno masz jakieś marzenia, rzeczy, które chcesz zrobić. Spisz je wszystkie na kartce i w miarę możliwości realizuj a potem skreślaj z listy.


10) Spotkaj się ze znajomymi

 

11) Uśmiechnij się😁


A wy jakie macie sposoby na poprawę humoru? Koniecznie piszcie w komentarzach.


Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka