Bieganie początki, fakty i mity

Hejka:) W dzisiejszym poście chciałabym wam opowiedzieć o swojej pasji, którą jest bieganie.


 Jak się to wszystko u mnie zaczęło?


Zaczęłam biegać w 5kl szkoły podstawowej i z mniejszymi lub większymi  przerwami trwa to do dzisiaj. A zaczęło się wręcz banalnie, bo przez zachętę mojego przyjaciela i wytypowanie mnie do szkolnych zawodów w biegach długo dystansowych, więc musiałam dużo ćwiczyć przed startem. Pamiętam, że naszej drużynie( była to sztafeta)nie poszło za dobrze bo zajęliśmy dopiero 5 miejsce, ale pasja pozostała i trwa do teraz.

Czy każdy może zacząć  biegać?


Niestety nie jest kilka bezwzględnych przeciwwskazań:
-Zwężenie ujścia aortalnego
-Nadwaga powyżej 60%
-Niewydolność układu oddechowego
-Niewyrównana cukrzyca
-Zaburzenia rytmu serca wywoływane wysiłkiem fizycznym
-Kardiomiopatia \
-Znaczny przyrost mięśnia sercowego
-Różnego rodzaju stany zapalne
-Tętniak naczyń krwionośnych

O czym warto pamiętać ?


>Zanim zaczniesz biegać musisz pamiętać o zrobieniu porządnej rozgrzewki,żeby nie nabawić się kontuzji.
>Wyznacz sobie cel:
-gdy nie wyznaczysz sobie jasnego celu do pokonania, bieganie szybko może ci się znudzić  i nie przebiegniesz dużo. Dlatego przed rozpoczęciem treningu wyznaczyć sobie trasę.
>Dobra muzyka, dzięki niej bieganie będzie przyjemniejsze a ty szybko się nie zniechęcisz.
>Nie ubieraj się zbyt grubo, staraj się dobrać  odzież do warunków pogodowych.
> Pamiętaj o wodzie.

Korzyści płynące z biegania


-Wzmocnienie układu immunologicznego
-Zmniejszone ryzyko zawalu i otyłości
-Przyśpieszenie metabolizmu
-Świetne samopoczucie
-Zwiększenie gęstości kości
-Wyrobienie sobie systematyczności

Czego potrzebujesz do biegania?


Aby zacząć trening potrzebę są tylko wygodne buty. Najlepsze są te przeznaczone specjalnie do biegania, przed zakupem butów warto się też upewnić w jaki sposób układasz stopy podczas biegu. Ze względu na to wyróżniamy:
  • Pronacje
  • Supinacje
  • stopę neutralną  

Moje buty: Nike revolution 3( nie są zbyt profesjonalne, ale wygodne i mają dobrą amortyzację)

 Fakty i mity

Fakty:

-Najlepiej biegać rano
-Bieganie likwiduje cellulit (oczywiście pod warunkiem, że do wysiłku będziesz stosować również zdrową dietę)
-Bieganie poprawia samopoczucie.

Mity

-Bieganie jest tylko dla facetów
-Bieganie niszczy kolana, jest tu trochę racji,ale jeśli nie będziemy zbyt dużo biegać po asfalcie i zakładać totalnie nie odpowiednich butów to bieganie nie przyniesie nam negatywnych skutków.
-Długie dystanse nie są zdrowe dla człowieka( są zdrowe jeśli powoli zwiększamy dystanse, porywając się od razu na przebiegnięcie 15km ryzykujemy kontuzję )
-Każdy rodzaj biegania odchudza : niestety nie, jeśli chcesz spalić troszkę tłuszczyku ważna jest intensywność biegania, najlepiej biegać długie dystanse( trwające powyżej 30min) niż te krótsze, ponieważ one nie pomogą ci spalić tkanki tłuszczowej. Jeśli biegasz po to aby zredukować masę ciała musisz pamiętać, że żeby zredukować masę ciała niezbędny jest tlen, a zatem intensywność biegu nie może być zbyt duża i odwrotnie.
-Bieganie na bieżni to to samo co w terenie: Otóż to kolejny mit, ponieważ biegając w terenie bardziej się męczymy i intensywność biegu jest większa, często także mamy do pokonania różnego rodzaju nierówności, czy inne przeszkody, co znacznie zwiększa intensywność wysiłku.


Mam nadzieję,że post się wam spodobał i chociaż trochę rozjaśniłam wam temat biegania. Koniecznie dajcie znać w komentarzach jakie są wasze pasje i czy lubicie biegać.

Aby zapewnić sobie komfort treningu, potrzebujesz jedynie wygodnych butów przeznaczonych

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/bieganie/bieganie-jakie-sa-z-niego-korzysci-i-jak-zaczac-biegac_36282.html
Aby zapewnić sobie komfort treningu, potrzebujesz jedynie wygodnych butów przeznaczonych

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/bieganie/bieganie-jakie-sa-z-niego-korzysci-i-jak-zaczac-biegac_36282.html
Uwaga:Grafika wykorzystana prze zemnie w tym  poście, nie jest moją własnością i nie wykorzystuję jej w celach majątkowych, wszystkie zdjęcia zostały znalezione na https://www.google.pl/

36 komentarzy :

  1. Ja i bieganie to niezbyt udane połączenie patrząc na fakt, że umiem przewrócić się idąc ostrożnie prostą drogą :PP

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnimi czasy próbowałam biegać i nawet nieźle mi szło, ale zdecydowanie wolę poćwiczyć sobie w domu ;)

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś biegałam regularnie i planuję do tego powrócić, ponieważ faktycznie wydzielały się endorfiny i byłam pełna energii do działania :)

    xclaudia-wojcik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. przydatny poradnik, widać że poważnie podchodzisz do tego co robisz - to się chwali :)
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Super, że masz taką pasję, ale jak dla mnie bieganie nie jest:D
    http://uglyographyy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama kiedyś trenowałam i też zaczęło się od podstawówki (IV klasa), jednak do dnia dziejszego dokuczają mi zawroty głowy i dlatego musiałam zrezygnować. Całe szczęście, że poświęciłam się innej pasji - rysowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow podziwiam za wytrwałość💪💪😘

    Zapraszam serdecznie tutaj:

    http://welcome-mk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. ja nie lubię biegać... wolę spacery długie za to:)

    OdpowiedzUsuń
  9. O tak, rano najlepiej się biega, chociaż nie lubię tego robić to czasem tak urozmaicam sobie trening. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. wolę poćwiczyć, osobiście biegania nie znoszę :D

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo lubię biegać w wolnym czasie ;)
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  12. Super poradnik, jednak ja od biegania wole zdecydowanie ćwiczenia ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! http://unrealizable-nathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Też biegam, ale jakoś lepiej biega mi się na bieżni niż np. w lesie :)
    BLOG
    INSTAGRAM
    Wpadnij! ;*

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy i przydatny post dla początkujących. Ja niestety nie mam motywacji do biegania ;/
    dreamerworldfototravel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja biegam niestety tylko na bieżni, ale jak będzie trochę cieplej to zamierzam też tak normalnie :) Zapraszam do siebie: https://makeupcoscokocham.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. No właśnie i ja jestem jedną z tych osób, które nie mogą biegać z powodu przeciwwskazań od lekarza.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja niestety mam astmę i bieganie na świeżym powietrzu to w moim przypadku nie jest dobre rozwiązanie. Dlatego częściej wybieram bieżnię :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Kiedyś często biegałam, teraz mam zamiar znowu zacząć, świetne rady :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam biegać! :) Świetny post!
    www.allicestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Właśnie od ostatniej przeprowadzki zaczęłam biegać, staram się teraz wyciągnąć dystans z dwóch do pięciu kilometrów, ale bywa różnie. Nie wiedziałam o tym, że należy biegać powyżej 30 km żeby spalać tłuszcz - dobre info, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bieganie raczej nie jest dla mnie. Już po 1km mam problemy z oddechem i ogólnie ze sobą :) Zdecydowanie bardziej lubię zwykłe ćwiczenia :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetnie opisany post:)
    Podziwiam, że lubisz biegać. U mnie w gimnazjum często biegaliśmy, jeździłam na zawody, ale szczerze mówiąc nienawidziłam tego. Mimo, że byłam dosyć szybka, to strasznie się męczyłam i nie sprawiało mi to żadnej przyjemności.
    Ale dobrze, że Ty widzisz w tym pasję! :)

    Pozdrawiam,
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Porady są dobre, a wlaściwie to jak u Ciebie wyglądało wszystko. Aczkolwiek chyba wolałabym inną formę sportu, rower, rolki czy coś.. nie lubie biegać mimo że nie sprawi mi to jakichś trudności ale jednak .. :/

    OdpowiedzUsuń
  24. Zazdroszcze motywacji! :)

    nicoolsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Zazdroszczę ci tego, że już tyle czasu biegasz. Wydaje się to być naprawdę ciekawym sportem. Próbowałam już kilka razy, bo miałam zamiar w tym roku biegać systematycznie ale niestety pogoda nie zawsze na to pozwala, więc zostają mi tylko ćwiczenia w domu.
    Pozdrawiam i obserwuję
    Zza Obiektywu

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ciekawy post :) Ja preferuję inne formy aktywności niż bieganie, chociaż tego też próbowałam :)
    http://gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Chyba na wiosnę spróbuje się zmobilizować ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja za bieganie chcę się wziać po ślubie, bo narazie musze utrzymać swylwetkę do sukni :) hihih . Ale u mnie problem ż erano mi się nic nie chce tylko po południu i wieczorem ... :(

    OdpowiedzUsuń
  29. Chciałabym zacząć biegać jednak chyba brak mi motywacji :(

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja jakoś nie umiem się zmotywować do biegania. Jedynie na bieżni trochę przed ćwiczeniami, żeby się rozgrzać. Ale podziwiam za wytrwałość i miłość do sportu! :)

    Pozdrawiam,
    egzemplarz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. super post. mam zamiar zacząć biegać niedługo ; )


    ciemoszewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Bieganie :O Dla mnie jest to straszne...

    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  33. Kiedyś biegałem po 10km dziennie. Ale niestety kontuzja i musiałem zrezygnować. Fajnie wszystko opisane :)
    zmienicswiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. to sporo biegasz już :) ja w podstawówce brałam udział w zawodach, potem miałam przerwę , a od 4 lat staram się biegać dośc regularnie :) to dla mnie relaks, odpoczynek, uspokjenie nerwów:)

    OdpowiedzUsuń



❤Dziękuję za każdy komentarz i miłe słowo, za każdą obserwację i za to, że tu ze mną jesteście.

❤Jeśli komentujesz, to możesz zostawić link do własnego bloga a postaram się wpaść do Ciebie w wolnej chwili.

❤Obserwujesz, powiedz o tym w komentarzu a na pewno się odwdzięczę.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka